ÚOHS-S0968/2024/VZ-44204/2024/500
Věc | Rekonstrukce veřejného osvětlení Jestřabice část II elektro montáž a demontáž |
---|---|
Datum vydání | 20.11.24 |
Instance | I. |
Související dokumenty | |
Zdroj | https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-22388.html |
I. Stupeň ÚOHS (S) | ÚOHS-S0968/2024/VZ-44204/2024/500 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 ve spojení s § 270 odst. 5 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve věci spáchání přestupků podle § 269 odst. 2 citovaného zákona obviněným
- město Koryčany, IČO 00287334, se sídlem Náměstí 401, 768 05 Koryčany,
v souvislosti s uveřejněním Smlouvy o dílo č. SML/0118/2023 uzavřené dne 15. 9. 2023 a Dodatku č. 1 uzavřeného dne 15. 12. 2023 s vybraným dodavatelem – ELEKTROINSTAL NR, s.r.o., IČO 27713539, se sídlem Jiráskova 1384/56, 697 01 Kyjov – na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce veřejného osvětlení Jestřabice část II elektro montáž a demontáž“ zadávané jako veřejná zakázka malého rozsahu mimo zadávací řízení,
vydává podle ustanovení § 90 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, tento
příkaz:
I.
Obviněný – město Koryčany, IČO 00287334, se sídlem Náměstí 401, 768 05 Koryčany – se dopustil přestupku při uveřejňování podle § 269 odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, tím, že Smlouvu o dílo č. SML/0118/2023 na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce veřejného osvětlení Jestřabice část II elektro montáž a demontáž“, kterou uzavřel dne 15. 9. 2023 s vybraným dodavatelem – ELEKTROINSTAL NR, s.r.o., IČO 27713539, se sídlem Jiráskova 1384/56, 697 01 Kyjov – neuveřejnil podle § 219 odst. 1 citovaného zákona na profilu zadavatele ve lhůtě do 30 dnů od jejího uzavření, tj. nejpozději do dne 16. 10. 2023, ale učinil tak až dne 14. 11. 2023.
II.
Obviněný – město Koryčany, IČO 00287334, se sídlem Náměstí 401, 768 05 Koryčany – se dopustil přestupku při uveřejňování podle § 269 odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, tím, že Dodatek č. 1 ke Smlouvě o dílo č. SML/0118/2023 ze dne 15. 9. 2023 na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce veřejného osvětlení Jestřabice část II elektro montáž a demontáž“, který uzavřel dne 15. 12. 2023 s vybraným dodavatelem – ELEKTROINSTAL NR, s.r.o., IČO 27713539, se sídlem Jiráskova 1384/56, 697 01 Kyjov – neuveřejnil podle § 219 odst. 1 citovaného zákona na profilu zadavatele ve lhůtě do 30 dnů od jeho uzavření, tj. nejpozději do dne 15. 1. 2024, ale učinil tak až dne 29. 4. 2024.
III.
Za spáchání přestupků uvedených ve výrocích I. a II. tohoto příkazu se obviněnému – město Koryčany, IČO 00287334, se sídlem Náměstí 401, 768 05 Koryčany – podle § 269 odst. 3 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ukládá
pokuta ve výši 6 000 Kč (šest tisíc korun českých).
Pokuta je splatná do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto příkazu.
Odůvodnění
I. K POSTUPU OBVINĚNÉHO PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
1. Obviněný uzavřel dne 15. 9. 2023 Smlouvu o dílo č. SML/0118/2023 (dále jen „smlouva“) s vybraným dodavatelem na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce veřejného osvětlení Jestřabice část II elektro montáž a demontáž“ která byla zadávána jako veřejná zakázka malého rozsahu mimo zadávací řízení a uveřejněna na profilu zadavatele pod identifikátorem P23V00032786 (dále jen „veřejná zakázka“).
2. Předmětem smlouvy je dle jejího čl. I. realizace díla „REKONSTRUKCE VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ JESTŘABICE“ část II elektro montáž a demontáž.
3. Dne 15. 12. 2023 byl mezi obviněným a vybraným dodavatelem uzavřen Dodatek č. 1 ke smlouvě (dále jen „dodatek č. 1“). Dodatkem č. 1 došlo ke změně termínu dokončení díla, přičemž současně došlo k navýšení ceny díla.
4. Obviněný dne 14. 11. 2023 uveřejnil smlouvu na profilu zadavatele dostupném na internetové adrese https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/MESTO_KORYCANY (dále jen „profil zadavatele“). Dodatek č. 1 obviněný na profilu zadavatele uveřejnil dne 29. 4. 2024.
II. POSTUP ÚŘADU PŘED VYDÁNÍM PŘÍKAZU
5. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 ve spojení s § 270 odst. 5 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání veřejné zakázky a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, jakož i k projednávání přestupků podle tohoto zákona, obdržel dne 19. 8. 2024 podnět k prošetření postupu zadavatele při uveřejnění smlouvy a dodatku č. 1 ve věci výše uvedené veřejné zakázky.
III. ZÁVĚRY ÚŘADU
6. Podle § 90 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „přestupkový zákon“), správní orgán může o přestupku rozhodnout příkazem. Příkazem lze uložit správní trest napomenutí, pokuty, zákazu činnosti, nebo propadnutí věci nebo náhradní hodnoty. Podle § 150 odst. 1 věty druhé zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), příkaz může správní orgán vydat, považuje-li skutkové zjištění za dostatečné; vydání příkazu může být prvním úkonem v řízení. Úřad konstatuje, že byly dostatečně zjištěny skutkové okolnosti pro vydání tohoto příkazu, přičemž vydání příkazu je prvním úkonem v řízení o přestupku.
K výrokům I. a II. příkazu
Relevantní ustanovení právních předpisů
7. Podle § 219 odst. 1 zákona veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 30 dnů od jejich uzavření nebo od konce každého čtvrtletí v případě veřejných zakázek zadávaných na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému. To neplatí pro
a. smlouvu, jejíž cena nepřesáhne 500 000 Kč bez daně z přidané hodnoty,
b. smlouvu, u které veřejný zadavatel postupoval v souladu s § 29 odst. 1 písm. a) až c) nebo písm. l) bod 2, § 30 písm. l) až n) zákona,
c. pro zadavatele, který je zpravodajskou službou podle jiného právního předpisu, nebo
d. smlouvu uveřejněnou v registru smluv.
8. Podle § 269 odst. 2 zákona se veřejný zadavatel dopustí přestupku při uveřejňování podle tohoto zákona tím, že neuveřejní uzavřenou smlouvu na veřejnou zakázku podle § 219 odst. 1 zákona.
Zjištěné skutečnosti
9. Obviněný uzavřel dne 15. 9. 2023 s vybraným dodavatelem smlouvu na realizaci veřejné zakázky.
10. Dle čl. III. „CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY“ byla cena díla sjednána ve výši 2 556 430,84 Kč bez DPH (tj. 3 093 281,32 Kč včetně DPH).
11. Dne 15. 12. 2023 2024 byl mezi obviněným a vybraným dodavatelem uzavřen dodatek č. 1. Dodatkem č. 1 došlo ke změně termínu dokončení díla, přičemž současně došlo k navýšení ceny díla na částku 2 844 097,28 Kč bez DPH (tj. 3 441 357,71 Kč včetně DPH).
12. Z profilu zadavatele vyplývá, že smlouva na něm byla uveřejněna dne 14. 11. 2023 a dodatek č. 1 dne 29. 4. 2024.
Právní posouzení
13. Úřad nejprve v obecné rovině uvádí, že ustanovení § 219 odst. 1 zákona upravuje povinnost veřejného zadavatele uveřejnit na profilu zadavatele smlouvu na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 30 dnů od jejich uzavření.
14. Uveřejnění smlouvy umožňuje kontrolu vynakládání veřejných prostředků zadavatelem ze strany ostatních subjektů (veřejnosti), a výrazně se v něm tak promítá zásada transparentnosti uvedená v § 6 odst. 1 zákona.
15. Úřad dále v obecné rovině dodává, že v § 219 odst. 1 písm. a) – d) zákona je výslovně stanoveno, na které smlouvy, případně zadavatele se povinnost uveřejnění smluv na profilu zadavatele nevztahuje. Úřad v této souvislosti konstatuje, že žádná z výjimek dle § 219 odst. 1 písm. a) až d) zákona v šetřeném případě není naplněna.
16. Z výše uvedeného jednoznačně vyplývá, že jelikož byla smlouva uzavřena dne 15. 9. 2023, obviněný byl povinen ji na profilu zadavatele uveřejnit nejpozději dne 16. 10 2023 (jelikož konec zákonné 30denní lhůty připadl na neděli 15. 10. 2023, bylo posledním dnem lhůty v souladu s obecnými pravidly pro počítání času dle § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, pondělí 16. 10. 2023). Obviněný tuto svou povinnost v zákonné lhůtě nesplnil, když předmětnou smlouvu na profilu zadavatele uveřejnil až dne 14. 11. 2023, a dopustil se tak přestupku dle § 269 odst. 2 zákona, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto příkazu.
17. Z výše uvedeného současně jednoznačně vyplývá, že jelikož byl dodatek č. 1 uzavřen dne 15. 12. 2023, byl obviněný povinen jej na profilu zadavatele uveřejnit nejpozději dne 15. 1. 2024 (jelikož konec zákonné 30denní lhůty připadl na neděli 14. 1. 2024, bylo posledním dnem lhůty v souladu s obecnými pravidly pro počítání času dle § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, pondělí 15. 1. 2024). Obviněný tuto svou povinnost v zákonné lhůtě nesplnil, když předmětný dodatek na profilu zadavatele uveřejnil až dne 29. 4. 2024, a dopustil se tak přestupku dle § 269 odst. 2 zákona, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto příkazu.
K výroku III. příkazu – uložení pokuty
18. Úřad považuje ve smyslu ustanovení § 150 odst. 1 správního řádu v návaznosti na § 90 přestupkového zákona skutková zjištění za dostatečná a s ohledem na výše uvedené považuje za prokázané, že se obviněný dopustil přestupků při uveřejňování podle § 269 odst. 2 zákona, jak je uvedeno ve výrocích I. a II. tohoto příkazu.
19. Odpovědnost za přestupek zaniká mj. uplynutím promlčecí doby, která podle § 270 odst. 3 písm. b) zákona činí u přestupků podle § 269 zákona 2 roky.
20. Podle § 31 odst. 1 přestupkového zákona počíná promlčecí doba běžet dnem následujícím po dni spáchání přestupku; dnem spáchání přestupku se rozumí den, kdy došlo k ukončení jednání, kterým byl přestupek spáchán. Je-li znakem přestupku účinek, promlčecí doba počíná běžet dnem následujícím po dni, kdy takový účinek nastal.
21. V návaznosti na výše uvedené Úřad před uložením pokuty ověřil, zda již neuplynula lhůta dle § 270 odst. 3 písm. b) zákona. Ke spáchání přestupků uvedených ve výrocích I. a II. došlo ve dnech 17. 10. 2023 a 16. 1. 2024, tj. vždy první den po marném uplynutí zákonné lhůty pro uveřejnění smlouvy a dodatku na profilu zadavatele. Promlčecí doba se přerušuje doručením tohoto příkazu. Z uvedeného vyplývá, že promlčecí doba ve vztahu k projednávaným přestupkům neuplynula a odpovědnost obviněného za projednávané přestupky uplynutím promlčecí doby nezanikla.
22. Podle § 41 odst. 1 přestupkového zákona se za dva nebo více přestupků téhož pachatele projednaných ve společném řízení uloží správní trest podle ustanovení vztahujícího se na přestupek nejpřísněji trestný. Jsou-li horní hranice sazeb pokut stejné, uloží se správní trest podle ustanovení vztahujícího se na přestupek nejzávažnější.
23. V souladu se zásadou absorpce při správním trestání tedy Úřad ve správním řízení uloží trest podle nejpřísněji trestného přestupku. Zbylé přestupky zohlední jako přitěžující okolnost při výměře výše pokuty. Proto se Úřad nejprve zabýval otázkou, který z přestupků je nejpřísněji trestný, případně který přestupek je v šetřeném případě nejzávažnějším, a to mimo jiné i s odkazem na možnost uložení přísnější sankce (vyšší pokuty).
24. Ve výrocích I. a II. tohoto příkazu Úřad konstatoval, že se v daném případě obviněný dopustil dvou přestupků dle § 269 odst. 2 zákona tím, že souvislosti s uzavřením smlouvy a dodatku č. 1 s vybraným dodavatelem na plnění předmětné veřejné zakázky malého rozsahu nesplnil povinnost uveřejnění podle § 219 odst. 1 zákona, když smlouvu a dodatek č. 1 neuveřejnil řádně na profilu zadavatele v zákonné lhůtě 30 dnů od jejich uzavření, tj. nejpozději dne 16. 10. 2023 a dne 15. 1. 2024, přičemž smlouvu uveřejnil obviněný na profilu zadavatele až dne 14. 11. 2023 a dodatek č. 1 až dne 29. 4. 2024. Za tyto přestupky lze dle ustanovení § 269 odst. 3 písm. a) zákona uložit pokutu jednotlivě do výše 1 000 000 Kč.
25. Úřad uvádí, že za přestupky uvedené ve výrocích I. a II. tohoto příkazu lze obviněnému uložit správní trest pokuty ve stejné výši, je tedy nutné dle § 41 odst. 1 přestupkového zákona uložit pokutu za přestupek nejzávažnější. Úřad k míře závažnosti přestupků zadavatele uvedených ve výrocích I. a II. tohoto příkazu konstatuje, že obviněný v roli zadavatele řádně neuveřejnil smlouvu a dodatek č. 1 na profilu zadavatele v zákonné lhůtě 30 dnů, přičemž Úřad uložil pokutu podle ustanovení za přestupek uvedený ve výroku I. tohoto příkazu, který posoudil jako nejzávažnější, a to s ohledem na skutečnost, že povinnost uveřejnit smlouvu chronologicky předchází povinnosti uveřejnit dodatek č. 1, neboť uzavření smlouvy předcházelo uzavření dodatku č. 1.
26. Podle § 37 písm. a) a c) přestupkového zákona se při určení druhu správního trestu a jeho výměry přihlédne zejména k povaze a závažnosti přestupku a přitěžujícím a polehčujícím okolnostem.
27. Podle § 38 přestupkového zákona je povaha a závažnost přestupku
dána zejména významem zákonem chráněného zájmu, který byl přestupkem
porušen nebo ohrožen, dále významem
a rozsahem následku přestupku a okolnostmi jeho spáchání (Úřad zde
uvádí pouze ty skutečnosti citovaného ustanovení přestupkového zákona,
které jsou relevantní ve vztahu
k posuzovanému případu).
28. Úřad v této souvislosti sděluje, že závažnost přestupku, která
je v šetřeném případě skutečností rozhodnou pro určení výměry
pokuty, je obecnou kategorií poměřující rozsah dopadu konkrétního
protiprávního jednání na specifický právem chráněný zájem
s přihlédnutím k významu tohoto chráněného zájmu. Stupeň
závažnosti, tedy společenské škodlivosti přestupku, je dán konkrétní
intenzitou naplnění znaků skutkové podstaty přestupku. Při posuzování
závažnosti přestupku tedy není hlavním kritériem jeho skutková podstata,
ale intenzita skutkových okolností, s jakou došlo k porušení právem
chráněných hodnot a zájmů v konkrétním případě. Z hlediska určení
výměry pokuty je proto nutno hodnotit nejen jaké následky byly přestupkem
způsobeny, ale také jakou měly intenzitu (srov. rozsudek Nejvyššího
správního soudu sp. zn. 1 Afs 106/2012 ze dne 6. 6. 2013).
29. Co se týče posouzení povahy a závažnosti spáchaného přestupku
v šetřeném případě,
Úřad konstatuje, že postupem obviněného došlo k ohrožení právem
chráněného zájmu spočívajícího v možnosti zpětné kontroly veřejné
zakázky a postupu obviněného ze strany veřejnosti, jež přispívá
k hospodárnému vynakládání veřejných prostředků. Úřad v této
souvislosti uvádí, že ačkoliv obviněný v šetřeném případě nebyl
povinen při zadávání veřejné zakázky postupovat v zadávacím řízení
podle zákona, neboť se jednalo o veřejnou zakázku malého rozsahu, potřeba
uveřejnění smlouvy, resp. dodatků je v takové situaci zdůrazněna, neboť
veřejná kontrola je de facto zahájena právě až uveřejněním
smlouvy a jejích dodatků.
30. Co se týče následků spáchání přestupku dle výroku I. tohoto příkazu, Úřad uvádí, že spáchání šetřeného přestupku vedlo k dočasnému znemožnění účinné zpětné kontroly veřejné zakázky ze strany veřejnosti.
31. V rámci posouzení závažnosti přestupku Úřad ve prospěch obviněného zohlednil, že se v šetřeném případě jedná o veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž celková cena ve znění dodatku č. 1 činí 2 844 097,28 Kč bez DPH (tj. 3 441 357,71 Kč včetně DPH). V této souvislosti Úřad uvádí, že zájem veřejnosti na kontrole vynakládání veřejných prostředků stoupá zejména ve vztahu k hodnotě dané veřejné zakázky (čím vyšší je její hodnota, tím vyšší je zájem veřejnosti na veřejné kontrole).
32. Ve prospěch obviněného Úřad zohlednil skutečnost, že obviněný smlouvu na profilu zadavatele následně uveřejnil, a to dne 14. 11. 2023, tudíž na svou povinnost zcela nerezignoval. Negativní dopady jeho jednání tedy byly do značné míry eliminovány skutečností, že smlouvu na profilu zadavatele dodatečně uveřejnil, a tedy možnost kontroly ze strany veřejnosti nebyla zcela zmařena.
33. Jako přitěžující okolnosti dále vzal Úřad v potaz skutečnost, že obviněný se dopustil druhého přestupku, když dodatek č. 1 rovněž neuveřejnil v zákonné lhůtě.
34. Úřad se dále zabýval tím, zda přestupek, za který je obviněnému
nyní ukládán trest, není v souběhu s dalšími přestupky (dříve
správními delikty) obviněného, resp. zda se obviněný nedopustil právě
projednávaného přestupku dříve, než bylo vydáno rozhodnutí, jímž mu
byla uložena pokuta za spáchání jiného přestupku. Tento postup Úřadu
vychází z konstantní rozhodovací praxe správních soudů, kdy je možné
uvést rozsudek Nejvyššího správního soudu (dále jen „NSS“) ze dne
18. 6. 2009, č. j. 1 As 28/2009 – 62, popřípadě rozsudek NSS ze
dne
16. 8. 2016 č. j. 6 As 245/2015 – 33. V prvně uvedeném rozsudku NSS
konstatoval, že „soud dovodil, že při trestání správních deliktů
týmž správním orgánem se přiměřeně uplatní i principy ovládající
souběh trestných činů. Nutnost aplikovat tento trestněprávní institut
vyplývá z obecné potřeby použít ve prospěch obviněného analogii
z trestního práva
ve správním trestání všude tam, kde vzhledem k neexistenci jednotného
kodexu správního trestání v českém právním řádu nejsou výslovně
upraveny některé základní zásady a instituty, jež by měly být
zohledněny v případě jakéhokoliv veřejnoprávního deliktu. K této
zásadě se již Nejvyšší správní soud vyslovil např. ve svém rozsudku ze
dne 16. 4. 2008, č. j. 1 As 27/2008 – 67, dle něhož »použití
analogie ve správním trestání je přípustné, a to v omezeném rozsahu,
pouze tam, kdy to, co má být aplikováno, určitou otázku vůbec neřeší,
nevede-li takový výklad k újmě účastníka řízení a ani k újmě na
ochraně hodnot, na jejichž vytváření a ochraně je veřejný
zájem.«“. Soud dále pokračuje tak, že „[t]restněprávní
doktrína uvádí, že souběh
»je dán tehdy, jestliže se pachatel dopustil dvou nebo více trestných
činů dříve, než byl pro některý z nich vyhlášen soudem prvního
stupně odsuzující rozsudek za podmínky, že tento rozsudek později nabyl
právní moci a že o něm neplatí fikce neodsouzení« (viz Šámal, P.,
Púry, F., Rizman, S.: Trestní zákon. Komentář. I. díl. 6., doplněné a
přepracované vydání. C. H. Beck, Praha, 2004, str. 26).“ Současně
je v citovaném rozsudku uvedeno, že pro potrestání souběhu není
bezpodmínečně nutné vedení společného řízení, ale je nezbytné
použití absorpční zásady, pakliže zde existují sbíhající se správní
delikty (nyní přestupky).
35. Úřad konstatuje, že neshledal, že by se obviněný dopustil dalšího přestupku, který by byl s právě prošetřovanými přestupky v souběhu. Vzhledem k právě řečenému tedy Úřad nemusel přikročit k analogickému uplatnění institutu souhrnného trestu. V této souvislosti Úřad doplňuje, že při stanovení výše pokuty zohlednil rovněž skutečnost, že obviněný nebyl doposud trestán za spáchání přestupku dle zákona, tj. jedná se o jeho první pochybení.
36. Úřad neshledal v šetřeném případě žádné další polehčující ani žádné další přitěžující okolnosti.
37. Po zvážení všech okolností šetřeného případu Úřad posoudil závažnost přestupku v šetřeném případě jako nízkou.
38. Úřad při stanovení výše pokuty dále přihlédl i k ekonomické situaci obviněného. Ze schváleného rozpočtu obviněného na rok 2024[1] Úřad zjistil, že obviněný v roce 2024 hospodaří s příjmy ve výši 79 922 000 Kč. Úřad konstatuje, že stanovenou výši pokuty nelze vzhledem k finančním prostředkům, kterými obviněný disponuje, považovat za nepřiměřeně zasahující (a v tomto smyslu nespravedlivou) ekonomickou situaci obviněného.
39. V této souvislosti Úřad poznamenává, že pokuta uložená obviněnému za nedodržení postupu stanoveného zákonem má mj. splnit dvě základní funkce právní odpovědnosti, a to funkci represivní – postih za porušení povinností stanovených zákonem, a funkci preventivní, která směřuje k předcházení porušování zákona, resp. k jednání, které je se zákonem v souladu. Stanovená výše pokuty podle Úřadu dostatečně naplňuje obě funkce právní odpovědnosti.
40. Úřad posoudil postup obviněného ze všech hledisek a s ohledem na výše uvedené rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku III. tohoto příkazu.
41. Pokuta je splatná do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto příkazu na účet Celního úřadu pro Jihomoravský kraj zřízený u pobočky České národní banky v Brně číslo 3754– 17721621/0710, variabilní symbol – IČO obviněného.
Poučení
Proti tomuto příkazu lze podle § 150 odst. 3 správního řádu podat odpor ve lhůtě 8 dnů ode dne jeho oznámení, a to u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek. Lhůta pro podání odporu běží ode dne následujícího po dni doručení tohoto příkazu. Podáním odporu se příkaz ruší a řízení pokračuje; to neplatí, byl-li podán nepřípustný nebo opožděný odpor. Správní orgán vyrozumí podatele o podání nepřípustného nebo opožděného odporu. Lhůty pro vydání rozhodnutí začínají znovu běžet dnem podání odporu. Zpětvzetí odporu není přípustné. Příkaz, proti němuž nebyl podán odpor, se stává pravomocným a vykonatelným rozhodnutím.
otisk úředního razítka
Mgr. Markéta Dlouhá
místopředsedkyně
Obdrží
město Koryčany, Náměstí 401, 768 05 Koryčany
Vypraveno dne
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy
[1] Dostupný na https://www.korycany.cz/o-korycanech/rozklikavaci-rozpocet/?ftresult=rozpo%C4%8Det